Άρθρα

Ο κόσμος όλος ένα παγωτό

Ο κόσμος όλος ένα παγωτό
Νίκη Κάντζου

Νηπιαγωγός, Υποψήφια Διδάκτωρ Πανεπιστημίου Αθηνών

  • Δραστηριότητα «Ο Παγωτατζής»

Περιγραφή δραστηριότητας: Παρακολουθούμε μαζί τα παιδιά  σε βίντεο την οπτικοποίηση του τραγουδιού «Ο Παγωτατζής» του Γ. Χατζηπιερή και συζητάμε για το περιεχόμενο του.

Ενδεικτικές ερωτήσεις που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε κατά τη διάρκεια της συζήτησης είναι:

  • Ποιος φτιάχνει παγωτά;
  • Τι υλικά χρησιμοποιεί ο παγωτατζής για να φτιάξει τα παγωτά;
  • Με ποιο μέσο μεταφοράς μετακινείται ο παγωτατζής για να πουλήσει τα παγωτά του;
  • Ποιες γεύσεις παγωτό αναφέρονται στο τραγούδι;
  • Εσείς ποια γεύση παγωτού θα διαλέγατε να φάτε από τα παγωτά του τραγουδιού;

Ψηφιακό υλικό - ακολουθήστε τον υπερσύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=98RTg4JR1zg

 

  • Δραστηριότητα «Ένα παγωτό»

Περιγραφή δραστηριότητας: Ακούμε το τραγούδι «‘Ένα παγωτό»  (Περιοδικό «Σύγχρονο Νηπιαγωγείο, Ιούλιος-Αύγουστος 2014, στίχοι: Νίκη Κάντζου, Μουσική: Νίκος Παπαδογιώργος». Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επισημάνουν τις γεύσεις παγωτού που αναφέρονται στο τραγούδι και μετά να τις ζωγραφίσουν μέσα σε κυπελλάκια.

 

O κόσμος όλος ένα παγωτό

στα χέρια μου στριφογυρνώ!

 Φράουλα, βανίλια

κυπελάκια χίλια!

 

Τρεις μπάλες παγωτό

 με σιρόπι βύσσινο γλυκό!

Σοκολάτα στο χωνάκι

δροσίζει το χειλάκι!

 

O κόσμος όλος ένα παγωτό

στα χέρια μου στριφογυρνώ!

 Φράουλα, βανίλια

κυπελάκια χίλια!

 

  • Δραστηριότητα «O κόσμος όλος ένα παγωτό»

Περιγραφή δραστηριότητας: Με αφορμή το στίχο «O κόσμος όλος ένα παγωτό» του τραγουδιού το «Το παγωτό» τα παιδιά παρατηρούν γλυπτά και εγκαταστάσεις  παγωτών  στον υπολογιστή ή στο διαδραστικό πίνακα μέσα από σχετική παρουσίαση. Στη συνέχεια, προσπαθούν να βρουν από τι υλικά είναι φτιαγμένα και με ποιο τρόπο τα κατασκεύασε ο καλλιτέχνης. Τέλος ψηφίζουν ποιο γλυπτό παγωτό τους αρέσει περισσότερο.

 

  • Δραστηριότητα «Φτιάχνουμε μια εγκατάσταση παγωτό»

Περιγραφή δραστηριότητας: Τα παιδιά δοκιμάζουν να δημιουργήσουν ένα τεράστιο παγωτό εγκατάσταση με υλικά που βρίσκουν μέσα στην τάξη και το διακοσμούν με ζωγραφιές παγωτά.

  

 

  • Δραστηριότητα «Παγωτό χωνάκι»

Περιγραφή δραστηριότητας: Τα παιδιά παρατηρούν τον πίνακα ζωγραφικής «Παγωτά»  του Wayne Thiebaud και αναγνωρίζουν τις γεύσεις που απεικονίζονται. Μετά δοκιμάζουν να φτιάξουν παγωτό μπανάνα με δύο υλικά.

                                               Wayne Thiebaud, Παγωτά

 

Παγωτό μπανάνα

Υλικά:

  • Μπανάνα
  • Σταγόνες σοκολάτας
  • 2 κουταλιές μέλι

Διαδικασία:

  1. Ξεφλουδίζουμε μία μπανάνα και την κόβουμε σε ροδέλες.
  2. Τις βάζουμε σε ένα τάπερ και τις αφήνουμε στην κατάψυξη για μερικές ώρες μέχρι μερικές μέρες.
  3. Όταν τις βγάλουμε, τις βάζουμε στο μπλέντερ  και τις χτυπάμε για μερικά δευτερόλεπτα, μέχρι να αποκτήσουν την υφή παγωτού.
  4. Προσθέτουμε το μέλι και συνεχίζουμε να χτυπάμε για δυο δευτερόλεπτα.
  5. Τέλος ρίχνουμε σταγόνες σοκολάτας και ανακατεύουμε με μια σπάτουλα. Το παγωτό είναι έτοιμο.
  6. Σερβίρουμε σε χωνάκια ή κυπελάκια.

 

  • Δραστηριότητα «Παγωτό ξυλάκι»

Περιγραφή δραστηριότητας: Επισημαίνουμε στα παιδιά ότι στα δυο τραγούδια που ακούσαμε τα παγωτά ήταν χωνάκια και κυπελάκια. Τους προτείνουμε να κατασκευάσουν παγωτά ξυλάκια χρησιμοποιώντας χαρτόνια Canson και γλωσσοπίεστρα.

 

 

Διάλεξε τη συνδρομή σου!

  • ΜΗΝΙΑΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ
  • 8,00€
  • το μήνα
  • Τιμολόγηση μηνιαία
  • ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ
    από 96,00€
  • 32,90€
  • το έτος
  • Τιμολόγηση εφάπαξ
  • ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
    από 150,00€
  • 50,00€
  • το έτος
  • Τιμολόγηση εφάπαξ
  • ΕΤΗΣΙΑ ΣΥΝΔΡΟΜΗ ΓΙΑ ΦΟΙΤΗΤΕΣ
  • 19,90€
  • το έτος
  • Τιμολόγηση εφάπαξ

ΆΡΘΡΑ

Αναγνωρίζοντας και μετρώντας αριθμούς από το 1 έως το 5!

Φύλλα εργασίας και προτεινόμενες δραστηριότητες Οι αριθμοί είναι μέρος της ζωής μας. Υπάρχουν...

Η γιορτή της μητέρας! Δραστηριότητες - Οπτικοακουστικό Υλικό - Τραγούδια - Κατασκευές

Κατεβάστε το pptx από το συνοδευτικό υλικό και βρείτε συγκεντρωμένο οπτικοακουστικό υλικό...

Newsletter

Εγγραφείτε τώρα στο newsletter μας και να μάθετε για τα τελευταία νέα και τις ειδικές προσφορές.